Service de navettes fluviales 2023-2025

Solicitation number 1000519

Publication date

Closing date and time 2023/03/02 11:00 EST


    Description
    Le présent Appel d’Offres vise à retenir les Services d’un ou de plusieurs ADJUDICATAIRES pour l’exploitation d’un Service de navettes fluviales pendant la période de la mi-mai à la minovembre de l’année 2023 (le terme de base du Contrat) avec la possibilité d’une première option de prolongation du service de la mi-mai à la mi-novembre de l’année 2024 et d’une deuxième option de prolongation du service de la mi-mai à la mi-novembre de l’année 2025 selon les conditions et modalités décrites aux présents Documents d’Appel d’Offres. La possibilité de prolongation en 2024 et en 2025 dépendra principalement de la performance du Service de navettes fluviales pendant la saison précédente et le maintien des besoins exprimé au présent Devis. Les conditions d’application de cette disposition sont détaillées à l’article 15.00 du Contrat. Dans le cadre du présent Contrat, six (6) liaisons seront effectuées notamment : • Quatre (4) liaisons s’effectueront entre le quai Jacques-Cartier du Vieux-Port de Montréal « Vieux-Port » et les destinations suivantes : - Le quai de Les Chaloupiers de Montréal Ltée (Montréal Boatmen Ltd) à Pointeaux- Trembles « Pointe-aux-Trembles » et après le quai de Bellevue des Varennes « Varennes »; - Le quai du Parc Jean-Drapeau à l’Île Sainte-Hélène « Île Sainte-Hélène » ; - Le quai de la Marina Réal-Bouvier de Longueuil « Longueuil » ; - Le quai municipal Yvon-Julien de Boucherville « Boucherville ». • Deux (2) liaisons s’effectueront entre le quai du Parc de la Promenade-Bellerive de Montréal « Promenade Bellerive » et les destinations suivantes : - Le quai Nord de l’Île Charron « Île Charron » ; - Le quai municipal Yvon-Julien à Boucherville « Boucherville ». Chacun des ADJUDICATAIRES du Service de navettes fluviales 2023-2025 devra fournir, sans s’y limiter : - Les bateaux ; - L’équipage et le personnel d’accueil ; - La plateforme numérique de réservation pour les passagers ; - L’installation d’un service d’affichage sur les bateaux et la distribution des outils publicitaires aux usagers ; - Le service à la clientèle ; - La prise en charge de vérificatrices des titres de transport prêtées par le DONNEUR D’ORDRE à chaque ADJUDICATAIRE, à raison d’une (1) vérificatrice par navette fluviale soit une (1) par quai. Une (1) vérificatrice supplémentaire sera mise en réserve en cas de panne ou bris, gardée en un lieu à déterminer ; - La mise à disposition d’un (1) terminal de point de vente (TPV) par quai. - Le service de renseignement et de vente des titres à la clientèle.

    Contract duration

    The estimated contract period will be 12 month(s).

    Trade agreements

    • World Trade Organization Agreement on Government Procurement (WTO GPA)
    • Canadian Free Trade Agreement (CFTA)

    Partner with another business

    The functionality to add your company name to the list of interested businesses is temporarily unavailable.

    This list does not replace or affect the tendering procedures for this procurement process. Businesses are still required to respond to bid solicitations, and to compete based on the set criteria. For more information please read the Terms of use.

    Contact information

    Contracting organization

    Organization
    Autorité régionale de transport métropolitain (ARTM)
    Address
    700, rue De La Gauchetière Ouest, bureau 400
    Montréal, QC, H3B 5M2
    CAN
    Contracting authority
    Éric Gallagher
    Phone
    (514) 409-2786
    Email
    egallagher@artm.quebec
    Fax
    (514) 409-2787
    Address
    700, rue De La Gauchetière Ouest, bureau 400
    Montréal, QC, H3B 5M2
    CAN
    Bidding details

    Full details for this tender opportunity are available on a third-party site

    Click on the button below to be directed to this website. Note that on the third-party site you may need an account to view and/or bid on this tender. Information on any fees or additional costs to access the full details is outlined in the Description tab of this tender opportunity.

    Eligibility and terms and conditions

    Government of Canada tender and awards notices, solicitation documents, and other attachments are fully accessible and available free of charge and without having to register on CanadaBuys.

    Information may be available on another source prior to being available on CanadaBuys. You may have received this information through a third-party distributor. The Government of Canada is not responsible for any tender notices and/or related documents and attachments not accessed directly from CanadaBuys.canada.ca.

    Government of Canada tender or award notices carry an OpenGovernment License - Canada that governs its use. Related solicitation documents and/or tender attachments are copyright protected. Please refer to our terms and conditions page for more information.

    Summary information

    Notice type
    Request for Proposal
    Language(s)
    French
    Region(s) of delivery
    Montréal
    Contract duration
    12 month(s)
    Procurement method
    Competitive – Open Bidding
    Selection criteria
    Variations or combinations of the above methods

    Support for small and medium businesses

    If you have questions about this tender opportunity, please contact the contracting officer, whose information is found in the Contact information tab. 

    Refer to our Support page if you need help or have questions about the government procurement process, including how to bid or how to register in SAP Ariba. You can also contact Procurement Assistance Canada, which has offices across Canada.

     

    Date modified: