Entente de services professionnels en TI

Solicitation number 87194

Publication date

Closing date and time 2023/05/15 10:30 EDT

Last amendment date


    Description
    NOM DE LA SECTION: Classification SOUSTRACTION : 80111711, 80111712, 80111713, 81110000, 81153001 AJOUT: 80101507, 81153001, 81111705, 81111801, 81113000, 81111704, 81111808, 81111806, 81112200 DATE DE LA MODIFICATION : 19 avril 2023 *** ATTENTION : Veuillez noter qu'en raison de l'adoption de modifications à la Charte de la langue française, la Ville a introduit, dans cet appel d'offres, des exigences additionnelles relatives à l'admissibilité des soumissions. Merci de porter une attention particulière aux articles intitulés « EXIGENCES RELATIVES À LA CHARTE DE LA LANGUE FRANÇAISE » et « ADMISSIBILITÉ DU SOUMISSIONNAIRE » incluses dans les documents d'appel d'offres. Date : 06 avril 2023 Appel d'offres n° : 87194 Titre du projet : Entente de services professionnels en TI Dépôt des soumissions : Au plus tard le 08 mai 2023 à 10 h 30, date et heure de fermeture de l'appel d'offres. Endroit de réception : Entrée principale du Service des approvisionnements, 50, rue Marie-de-l'Incarnation, Québec (Québec) G1N 3E7. Les heures d'ouverture de nos bureaux sont de 8 h 15 à 12 h et de 13 h 15 à 16 h du lundi au vendredi. Pour information : Nancy Cantin Adresse courriel : Nancy.Cantin@ville.quebec.qc.ca AVIS AUX SOUMISSIONNAIRES SERVICES REQUIS Besoin relatif à l’appel d’offres La Ville de Québec requiert les services de firmes en mesure de mettre à sa disposition des ressources professionnelles pour la réalisation de diverses demandes d’intervention (contrats spécifiques) en lien avec ses projets prioritaires ou pour des besoins particuliers dans les secteurs opérationnels en lien avec les actifs ou infrastructures en exploitation. Le contexte technologique dans lequel les ressources du fournisseur seront appelées à oeuvrer variera en fonction de la clientèle et de la nature des travaux à effectuer dans chacune des demandes d’interventions. Les ressources s’intégreront dans les équipes de réalisation des projets de la Ville au moment opportun et pour la durée convenue dans chaque demande d’intervention. DÉFINITION DES LOTS • Lot 1 : Conception, développement, déploiement, intégration ou exploitation de solutions applicatives en environnement in situ, hybride ou infonuagique • Analyste d’affaires • Analyste fonctionnel • Conseiller en architecture de données • Conseiller en architecture de solutions • Spécialiste DevOps • Spécialiste en assurance qualité • Lot 2 : Gestion de projet • Responsable de projets • PCO • Lot 3 : Migration et intégration d’infrastructures technologiques, infonuagique (PaaS), hybride, sécurité et cybersécurité : • Administrateur de base de données - Cybersécurité • Analyste - Réponse aux incidents sécurité • Conseiller en architecture de solution avec spécialité en infonuagique • Conseiller en implantation de systèmes spécialisé en cybersécurité • Spécialiste PaaS - Azure • Spécialiste PaaS - OCI (Oracle Cloud Infrastructure) • Conseiller en architecture d’infrastructure réseau déployé sur site, hybride ou infonuagique • Spécialiste en sécurité infonuagique • Spécialiste en architecture des environnements utilisateurs • Lot 4 : Administration des données, analyse, gestion des paramètres et déploiement d’améliorations sur les systèmes de mission • Administrateur de BD (Oracle) • Analyste fonctionnel Oracle EBS • Administrateur système Oracle EBS Chaque lot représente un contrat distinct au sein du présent appel d’offres.

    Contract duration

    The estimated contract period will be 24 month(s).

    Trade agreements

    • Canadian Free Trade Agreement (CFTA)
    • Canada-European Union Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA)

    Partner with another business

    The functionality to add your company name to the list of interested businesses is temporarily unavailable.

    This list does not replace or affect the tendering procedures for this procurement process. Businesses are still required to respond to bid solicitations, and to compete based on the set criteria. For more information please read the Terms of use.

    Businesses interested in partnering for this tender opportunity:
    Note: Information may not be available in both English and French. This is because the Official Languages Act does not apply.

    Contact information

    Contracting organization

    Organization
    Ville de Québec
    Contracting authority
    Nancy Cantin
    Phone
    (418) 641-6411
    Email
    nancy.cantin@ville.quebec.qc.ca
    Bidding details

    Full details for this tender opportunity are available on a third-party site

    Click on the button below to be directed to this website. Note that on the third-party site you may need an account to view and/or bid on this tender. Information on any fees or additional costs to access the full details is outlined in the Description tab of this tender opportunity.

    Eligibility and terms and conditions

    Government of Canada tender and awards notices, solicitation documents, and other attachments are fully accessible and available free of charge and without having to register on CanadaBuys.

    Information may be available on another source prior to being available on CanadaBuys. You may have received this information through a third-party distributor. The Government of Canada is not responsible for any tender notices and/or related documents and attachments not accessed directly from CanadaBuys.canada.ca.

    Government of Canada tender or award notices carry an OpenGovernment License - Canada that governs its use. Related solicitation documents and/or tender attachments are copyright protected. Please refer to our terms and conditions page for more information.

    Summary information

    Notice type
    Request for Proposal
    Language(s)
    French
    Region(s) of delivery
    Capitale-Nationale (Québec)
    Contract duration
    24 month(s)
    Procurement method
    Competitive – Open Bidding
    Selection criteria
    Variations or combinations of the above methods

    Support for small and medium businesses

    If you have questions about this tender opportunity, please contact the contracting officer, whose information is found in the Contact information tab. 

    Refer to our Support page if you need help or have questions about the government procurement process, including how to bid or how to register in SAP Ariba. You can also contact Procurement Assistance Canada, which has offices across Canada.

     

    Date modified: