Financial Enterprise Resource Planning Software

Numéro de sollicitation 2023

Date de publication

Date et heure de clôture 2024/02/12 16:00 HNE

Date de la dernière modification


    Description
    High River has used Serenic "Bellamy" Enterprise Resource Planning solution for over 25 years to support core business processes such as finance, budgeting, payroll, property taxes, municipal services, utility services, citizen self-service, and reporting. High River intends to replace this ERP solution with a modern, complete municipal financial software that is user-friendly for both staff and residents. In parallel, High River also intends to replace its manual process for planning and safety code permit management with a digital process which integrates with, or is included in the functionality of a new ERP. With this Request For Proposals, High River intends to replace its existing financial ERP system with a proven, new financial ERP. High River's goal is to take advantage of a modern ERP that is designed around best practices allowing High River to streamline and improve processes that result in timely, accurate, and easy-to-access information. The new ERP system should achieve the following high level objectives. a. Provide a new, complete financial municipal ERP solution with a remapped, robust General Ledger that include modules and/or connected applications for tax, utilities, accounts payable, accounts receivable, permit management, tangible capital asses, and financial controls for asset management. b. Include a user-friendly and intuitive online portal for citizen self-service for resident to look up their account including tax and utilities, permit applications, and other information connected to their municipal account. c. Increase the usefulness and ease of use of the ERP by staff, reduce staff time spend on integrations and fixes, and stabilize maintenance and support services costs. In addition to the functionality identified above, High River require the proponent to provide all professional services associated with the solution, including but not limited to: a. Project planning and management b. Best practices guidance. c. Installation d. Systems configuration e. Integrations f. Data Conversion g. Testing h. Implementation i. Training j. Commitment to a Service Level Agreement for maintenance and support services.

    Durée du contrat

    La durée estimée du contrat sera de 35 mois, avec une date de début proposée du 2024/01/15.

    Accords commerciaux

    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Accord économique et commercial global (AECG) entre le Canada et l’Union européenne (UE)

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Town Of High RIver
    Adresse
    309B MacLeod Trail S.W.
    High River, Alberta, T1V 1Z5
    Canada
    Autorité contractante
    Chris Prosser
    Numéro de téléphone
    403 652 2110
    Adresse courriel
    cprosser@highriver.ca
    Adresse
    309B MacLeod Trail S.W.
    High River, Alberta, T1V 1Z5
    Canada
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

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    Admissibilité et conditions d’utilisation

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    Détails

    Type d’avis
    Demande de propositions
    Langue(s)
    Anglais
    Région(s) de livraison
    Alberta
    Région de l'appel d'offres
    Alberta
    Durée du contrat
    35 mois
    Méthode d'approvisionnement
    Concurrentielle – Invitation ouverte à soumissionner
    Produit – NIBS
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    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: