Administration du projet de numérisation de la DGPSA

Numéro de sollicitation 1000199284

Date de publication

Date et heure de clôture 2018/06/11 14:00 HAE


    Description

    Avis de projet de marché (APM)

    No de la demande de soumissions : 1000199284

    Date de clôture : 11 juin, 2018 Heure : 14 h HDE

    Le présent avis vise à répondre à un besoin de Santé Canada.

    Titre

    Administration du projet de numérisation de la DGPSA

    Contexte

    La direction générale souhaite mettre en place un environnement de travail à papier réduit pour l’information relative à la réglementation. La numérisation des documents permet à la direction générale de poursuivre ses activités courantes tout en satisfaisant à une nouvelle exigence en matière de capacité découlant de la Directive sur la tenue de documents du SCT et de la décision de Bibliothèque et Archives Canda de n’accepter que les ressources documentaires ayant une valeur opérationnelle en format numérique à compter de 2018.

    Portée

    Santé Canada a besoin d’au plus huit (8) administrateurs de projet de niveau 1 pour soutenir les divers projets de numérisation de la DGPSA, au fur et à mesure des besoins.

    Valeur estimative

    La valeur totale du marché, y compris toutes les périodes d’option et les taxes, ne doit pas dépasser 2 000 000 $. Toute proposition de coût/prix dépassant cette valeur sera déclarée non recevable et ne sera pas considérée plus avant.

    Propriété intellectuelle

    Toute propriété intellectuelle découlant du marché demeure celle de l’entrepreneur.

    Exigence de sécurité

    L’entrepreneur doit, pendant toute la durée du marché, détenir une vérification d’organisation désignée (VOD) valide émise par la Direction de la sécurité industrielle canadienne (DSIC) de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC).

    Tout employé de l’entrepreneur qui aura accès à des renseignements ou à des biens PROTÉGÉS ou à des lieux de travail où l’on entrepose de tels renseignements ou biens doit détenir un certificat valide de FIABILITÉ délivré ou approuvé par la DSCI de TPSGC.

    L’entrepreneur NE DOIT PAS emporter de renseignements ou de biens PROTÉGÉS hors des lieux de travail désignés, et doit s’assurer que tous ses employés connaissent cette restriction et la respectent.

    Les contrats de sous‑traitance comportant des exigences relatives à la sécurité NE DOIVENT PAS être attribués sans l’autorisation écrite préalable de la DSIC de TPSGC.

    L’entrepreneur doit se conformer aux dispositions énoncées dans les documents suivants :

    Liste de vérification des exigences relatives à la sécurité et directive de sécurité (s’il y a lieu), ci‑jointe à l’annexe X;

    Manuel de la sécurité industrielle (dernière édition).

    Exigences obligatoires

    Criteria #

    Corporate Mandatory Criteria

    Required Supporting Information

    MC1

    The Bidder must provide Project Administrator corporate references for two (2) distinct and separate Government of Canada (GoC) client department/agency/crown corporation or provincial government organizations contracted within the last eight (8) years.

    The following contract parameters must be cited for each of the corporate references:

    • Each client contract cited must have been on-going duration or have a completed duration of greater than one (1) year;
    • At leasr one client contract cited must have been subject to the issuance of Task Authorizations to request the Work;
    • Each client contract cited must have required a minimum of three (3) separate resources.

    Notes:

    • Contract duration must have been fulfilled and not be cited for a future time period and must be for the stated resource category (Project Administrator).
    • In the case where a multi-resource contract is cited then the contracted duration of the stated resource category (Project Administrator) must be for a period greater than six (6) months.
    • Each client contract cited must have a minimum total contract value of $1,000,000.00 for the stated resource category; and
    • Each contract cited must include the following information:
    • the client organization;
    • the contract number;
    • contract start and end dates (DD/MM/YYYY to DD/MM/YYYY);
    • a brief description of the services provided; NOTE: Bidders must include the brief description in the technical grid response or in a separate section identified for the Corporate References.
    • the Government employee name (client’s project and/or technical authority) and contact information.

    Provide examples of corporate references for two (2) distinct and separate organization reference contracts for Government of Canada and/or provincial government contracts for which the Bidder provided Project Administrator services.

    MC2

    The Bidder MUST commit to supplying resources who are willing and able to lift and carry boxes up to 25 kg on a regular basis and work and perform repetitive tasks at a computer for long periods and MUST include an attestation of this commitment in the bid

    Criteria #

    Stream 5 – Project Management Services

    P.6 – Project Administrtaor – L2

    Resource Mandatory Criteria

    Required Supporting Information

    MT1

    Within the last five (5) years from the posting date of this RFP, the bidder’s proposed resource has at least twelve (12) months of experience as a Project Administrator performing at All of the following:

    1. Communicating with project management on administrative matters related to the project
    2. Assisting in the preparation and coordination of documentation in response to scheduled and unscheduled reports, returns, and observations to update management on project progress.
    3. Receiving incoming mail (both hard copy and e-mail), prioritizes, assesses urgency, sets deadlines;
    4. Developing/maintaining bring forward (BF) and other control systems for action items;

    Provide examples of projects for which the proposed resource has professional work experience as a Project Administrator performing ALL of the tasks identified under this criterion.

    MT2

    Within the last five (5) years from the posting date of this RFP, the bidder’s proposed resource has worked at least two (2) projects wherein they performing at All of the following:

    1. Assisting project team in all management activities including financial, planning, and contracting aspects;
    2. Providing administrative and technical support of a clerical nature as required to a project team;
    3. Assisting in performing such tasks as maintaining project documentation and records;
    4. Acting as the first point of contact in a "hot-line" situation by accepting incoming calls, logging calls, attempting to resolve simple problems, and following established procedures for more difficult problems;
    5. Tracking project change requests, maintaining and updating relevant project information in manual and/or electronic files; project information might include such things as project activity schedule, status reports, and correspondence.

    Provide examples of projects for which the proposed resource has professional work experience as a Project Administrator performing ALL of the tasks identified under this criterion.

    MT3

    Within the last five (5) years from the closing date of this RFP, the bidder’s proposed resource has at least six (6) months experience searching for information within a case management systems e.g Lorenz DocuBridge.

    MT4

    Within the last five (5) years from the closing date of this RFP, the bidder’s proposed resource has worked on at least two (2) projects requiring quality assurance of digital images against their paper originals.

    Méthode de sélection

    Méthode du meilleur ratio combiné mérite technique‑prix. Le mérite technique comptera pour 80 % de la note finale et le prix, pour 20 %.

    Toute demande de renseignements à propos de la présente demande de propositions doit être adressée par écrit à la personne suivante :

    Autorité contractante : Randy Brown

    Courriel : randy.brown2@canada.ca

    Durée du contrat

    Voir la description ci-dessus pour voir tous les détails.

    Accords commerciaux

    • Accord sur les marchés publics de l'Organisation mondiale du commerce (AMP-OMC)
    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Accord de libre-échange nord-américain (ALENA)
    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Santé Canada
    Adresse
    Localisateur d'adresse 0900C2
    Ottawa, Ontario, K1A 0K9
    Canada
    Autorité contractante
    Brown, Randall
    Numéro de téléphone
    613-957-7322
    Adresse courriel
    randy.s.brown@hc-sc.gc.ca
    Adresse
    200 eglantine driveway
    ottawa, ON, K1A 0K9
    CA

    Organisation(s) d'achat

    Organisation
    Santé Canada
    Adresse
    Localisateur d'adresse 0900C2
    Ottawa, Ontario, K1A 0K9
    Canada
    Détails de l'offre

    Détails

    Type d’avis
    Demande de propositions
    Langue(s)
    Anglais, Français
    Région(s) de livraison
    Région de la capitale nationale (RCN)
    Région de l'appel d'offres
    Canada
    Méthode d'approvisionnement
    Concurrentielle – Invitation ouverte à soumissionner
    Produit – NIBS
    Cliquez sur les liens ci-dessous pour voir une liste des avis associés aux codes NIBS.