DST3479 - Services professionnels pour installation de gicleurs

Solicitation number 4255

Publication date

Closing date and time 2024/02/22 14:00 EST


    Description
    Essentiellement, le projet consiste à rendre conforme le bâtiment au niveau de la protection incendie principalement par l’ajout d’un système de gicleur dans tout le bâtiment. Dans un premier temps, il sera nécessaire de revalider au niveau du Code du Bâtiment, le classement du bâtiment. A notre connaissance, le bâtiment a été considéré B2, lors du réaménagement du 2eme étage en 2018. Et, le cas échéant inclure au projet les correctifs nécessaires au respect des normes en vigueurs. Dans un deuxième temps, concevoir un système de protection incendie pour l’ensemble du bâtiment incluant l’ajout de gicleur sur tous les étages, incluant le sous-sol. Le système devra être conforme à la règlementation en vigueur Dans l’éventualité où le système de protection incendie existant ne soit pas compatible avec les nouveaux équipements à être installés, celui-ci devra être remplacer et inclus dans le cadre du projet. L’alimentation d’eau du bâtiment est celle d’origine via une conduite de 6 po en fonte d’environ 420 pi de long et un dénivelé de +45 pi, entre le réseau de la ville et l’extérieure de la fondation du bâtiment. Celle-ci se divise en une branche de 6 po alimentant un borne fontaine et réduit à 2 po, pour l’entrée d’eau domestique du bâtiment Évidemment le tout devra être conforme aux normes applicables tout en respectant les cadres normatifs du MSSS pour ce type d’installation.

    Contract duration

    The estimated contract period will be 18 month(s).

    Trade agreements

    • Canadian Free Trade Agreement (CFTA)

    Partner with another business

    The functionality to add your company name to the list of interested businesses is temporarily unavailable.

    This list does not replace or affect the tendering procedures for this procurement process. Businesses are still required to respond to bid solicitations, and to compete based on the set criteria. For more information please read the Terms of use.

    Contact information

    Contracting organization

    Organization
    CIUSSS du Saguenay - Lac-Saint-Jean
    Address
    450, rue Brassard
    Roberval, QC, G8H 1B9
    CAN
    Contracting authority
    Marc Ouellet
    Phone
    (418) 275-0110
    Email
    marc.ouellet.csssd@ssss.gouv.qc.ca
    Address
    450, rue Brassard
    Roberval, QC, 4182750110
    CAN
    Bidding details

    Full details for this tender opportunity are available on a third-party site

    Click on the button below to be directed to this website. Note that on the third-party site you may need an account to view and/or bid on this tender. Information on any fees or additional costs to access the full details is outlined in the Description tab of this tender opportunity.

    Eligibility and terms and conditions

    Government of Canada tender and awards notices, solicitation documents, and other attachments are fully accessible and available free of charge and without having to register on CanadaBuys.

    Information may be available on another source prior to being available on CanadaBuys. You may have received this information through a third-party distributor. The Government of Canada is not responsible for any tender notices and/or related documents and attachments not accessed directly from CanadaBuys.canada.ca.

    Government of Canada tender or award notices carry an OpenGovernment License - Canada that governs its use. Related solicitation documents and/or tender attachments are copyright protected. Please refer to our terms and conditions page for more information.

    Summary information

    Notice type
    Request for Proposal
    Language(s)
    French
    Region(s) of delivery
    Saguenay-Lac-Saint-Jean
    Contract duration
    18 month(s)
    Procurement method
    Competitive – Open Bidding
    Selection criteria
    Variations or combinations of the above methods

    Support for small and medium businesses

    If you have questions about this tender opportunity, please contact the contracting officer, whose information is found in the Contact information tab. 

    Refer to our Support page if you need help or have questions about the government procurement process, including how to bid or how to register in SAP Ariba. You can also contact Procurement Assistance Canada, which has offices across Canada.

     

    Date modified: