23-1729 Coordinating Registered Professional for Walden Fire Station and Library

Numéro de sollicitation 23-1729

Date de publication

Date et heure de clôture 2024/03/05 18:00 HNE

Date de la dernière modification


    Description
    This RFP is open to all interested vendors. The City of Calgary requires a qualified architectural firm to act as a Coordinating Registered Professional for the Walden Fire Station and Library project. The City will select a single integrated project team to provide all services from pre-design to post construction, delivering the envisioned project as outlined in this RFP. Situated on a 1.96-acre site at 969 Walden Drive SE, the Walden fire station and library will replace the existing active temporary modular fire station. The project integrates the design and construction of both the fire station and library as one integrated project, focusing on essential amenities and site requirements. The buildings will be initially constructed so they are LEED Gold certified. The Walden Fire Station and Library project will be moving forward as the three main scopes within one integrated project: (1) Design and construction of the fire station; (2) Design and construction of the library; and (3) Removal and relocation of the existing active temporary modular fire station. The program will include a fire station, approximately 15,000 sqft with 2 apparatus bays including all necessary additional facilities, to be designed as per the Design Guidelines for City of Calgary Fire Stations June 2023 (see 7.7.1.1 in Appendix F) and a community-centric library, covering approximately 11,000 sqft, offering traditional library functions. The Consultant's work will include coordinating of all required consulting services, architectural design, sustainability consulting, energy modelling, landscape architecture, and building engineering disciplines. The project spans the seven phases: pre-design validation, schematic design, design development, contract documentation, procurement services assistance, construction administration, and post construction. To be considered for this project, the Consultant must be able to be registered with the Alberta Association of Architects (and associated APEGA and AALA registrations as required for appropriate team members) prior to award. This procurement process is not intended to create, and, will not create, a formal, legally binding bidding process. It will instead be governed by the law applicable to direct commercial negotiations.

    Durée du contrat

    La durée estimée du contrat sera de 37 mois, avec une date de début proposée du 2024/05/31.

    Accords commerciaux

    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Accord économique et commercial global (AECG) entre le Canada et l’Union européenne (UE)

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    The City of Calgary
    Adresse
    677 - 25 Avenue Se
    Calgary, Alberta, T2P 2M5
    Canada
    Autorité contractante
    Christine M. Beaton
    Numéro de téléphone
    403-268-1956
    Adresse courriel
    Christine.Beaton@calgary.ca
    Adresse
    City of Calgary, Supply Management #8140 P.O. Box 2100 Station M
    Calgary, Alberta, T2P 2M5
    Canada
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

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    Admissibilité et conditions d’utilisation

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    Détails

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

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