Writing Services

Numéro de sollicitation FII-24-03

Date de publication

Date et heure de clôture 2024/01/31 19:00 HNE


    Description
    Forestry Innovation Investment Ltd. (FII)  is currently seeking qualified suppliers to provide writing services to support a wide range of marketing and communications activities. FII has a variety of writing projects that are produced for several different content formats depending on topic and target audience. The ability to simplify information and convert large amounts of data/information/research into concise communications for FII’s key audiences, including architects, engineers, builders, developers, forest industry, government, and the general public across multiple formats is highly desired.

    Examples of possible content formats include: 
    • Websites
    • Blogs
    • Factsheets
    • Newsletters
    • Case studies
    • Project profiles (500-1,000 words)
    • Continuing education literature for the design community (often referred to as Continuing Education Units)
    • Educational signage/displays
    • Articles for trade and mainstream media
    • Video scripts
    • Backgrounders
    • News releases
    • Briefing notes
    • FAQs
    • Presentations
    • Speeches
    • Corporate reports
    • Media packs
    • Social media copy           
    • Technical and market research summaries or bulletins
     As part of a writing project, qualified proponents may also be asked to manage or deliver the following activities:
    • Research and develop original content
    • Edit and rework existing content
    • Interview architects, engineers, designers, realtors,  foresters, educators, urban planners, and other professionals related to the topic
    • Liaise with designers, photographers and/or translators to ensure consistency of copy and manage imagery requests to support content
    • Assist with project management and/or stakeholder liaison

      Key sections to consider when responding to this RFQ include:

       
    • Section 2.2: RFQ Service Description (page 7) – A summary of the services FII requires. Proponents should review this section to understand the RFQ requirements and how their expertise matches the type(s) of services FII is looking for. Submissions should address these service requirements.
    • Section 4.2: Mandatory Requirements (page 12) – Proponents must meet the required criteria to receive further consideration during evaluation process. Proponents are encouraged to use the checklist provided as guidance to ensure submissions are complete.
    • Sections 4.3-4.9: Evaluation Criteria and Scoring (pages 13-14) – Proponents should include evidence to support each of the evaluation criteria in their submission. This includes:
      • Providing a Summary of Expertise;
      • Outlining Qualifications & Samples;
      • Detailing Staff & Resources;
      • Providing References; and
      • Listing detailed Pricing.

    • More information can be found in the attached RFQ and on our corporate website https://www.bcfii.ca/about-fii/contract-career-opportunities

    Durée du contrat

    Voir la description ci-dessus pour voir tous les détails.

    Accords commerciaux

    • Veuillez consulter la description ou les documents de l'appel d'offres

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Forestry Innovation Investment
    Adresse courriel
    RFQ@BCFII.CA
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

    Cliquez sur le bouton ci-dessous pour vous rendre vers ce site Web. Le site tiers pourrait exiger la création d’un compte personnel pour consulter l’occasion de marché ou pour soumissionner. Les informations reliées aux frais encourus pour accéder aux détails complets sont indiqués sous l’onglet Description.

    Admissibilité et conditions d’utilisation

    Les occasions de marché du gouvernement du Canada, ainsi que les avis d’attribution, les documents de sollicitations et autres documents sont disponibles sans frais sur AchatsCanada, sans devoir s’inscrire.

    Les informations peuvent être disponibles sur une autre source avant d'être disponibles sur AchatsCanada. Vous avez peut-être reçu ces informations via un distributeur tiers. Le gouvernement du Canada n'est pas responsable des avis d'appel d'offres ou des documents et pièces jointes qui ne sont pas accédés directement à partir d’AchatsCanada.canada.ca.

    Les appel d'offres ou avis d'attribution du gouvernement du Canada sont titulaire d’une licence du gouvernement ouvert - Canada qui régit son utilisation. Les documents de sollicitation et / ou les pièces jointes à l'appel d'offres sont protégés par le droit d'auteur. Veuillez consulter les conditions d’utilisation pour obtenir plus d'information.

    Détails

    Type d’avis
    Autre
    Langue(s)
    Anglais

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: