Replacement of Air Compressors at Four Regional Water Resource Recovery Facilities (WRRF) and Piping Upgrades at Kleinburg WRRF

Numéro de sollicitation BT-RFTC-1324-23

Date et heure de clôture 2024/01/19 18:00 HNE

Date de la dernière modification


    Description

    ELECTRONIC SUBMISSIONS ONLY submitted through the Region’s Bids and Tenders website , HARD COPY BID SUBMISSIONS WILL NOT BE ACCEPTED.  Bids must be submitted and received by the Region no later than 1:00:00 p.m., local time as established by the Research Council of Canada. 

    BRIEF DESCRIPTION OF WORK - The Work includes, but is not limited to, the replacement of air compressors at Mount Albert WRRF, Sutton WRRF, Schomberg WRRF, Kleinburg WRRF; and the construction of new sludge piping, alum dosing points at Kleinburg WRRF. The work is further described in Appendix C – Form of Contract.

    MEETING: A non-mandatory Bidder's site meeting will be held on Monday December 11, 2023, starting at 

    • 9:00 a.m. at Sutton WRRF (5741 Black River Road, Sutton, ON L3Y 4X1),
      10:30 a.m. at Mount Albert WRRF (5866 Doane Road, Mount Albert, Town of Gwillimbury, ON L0G 1M0), 
      12:00 p.m. at Schomberg WRRF (5 Dillane Drive, Schomberg, ON L0G 1T0), 
      13:30 p.m. at Kleinburg WRRF (10299 Regional Road 27 Kleinburg, ON L4H 3N5)

    Bidders attending a site visit / information meeting are required to wear the following Personal Protective Equipment while on site:

    • Hard Hat
      Safety Visibility Vest
      Safety Footwear
      Hearing Protection.
    • All bidders are encouraged to submit any questions to the Region using the ‘Submit a Question’ feature in the Bidding Website before or after the information meeting. Although the meeting is not mandatory it is highly recommended.

    MANDATORY REQUIREMENTS:

    • DEPOSIT:  All Bids shall be accompanied by a digital Bid Bond in the amount of $75,000.00 and a digital Undertaking to Bond. The forms of Bid Bond and Undertaking to Bond acceptable to the Region are attached as Appendix E and F.
    • CERTIFICATE OF RECOGNITION (CORTM): Any Bids received from Bidders who are not CORTM certified, who have not obtained CORTM equivalency or who have not submitted a valid Letter of Reciprocity shall be rejected from further consideration.

    QUESTIONS:  Questions related to this RFTC should be submitted to the Region through the Bidding Website by clicking on the 'Submit a Question' button.

    Accommodation requests under the AODA should be directed to the Procurement Office at 1.877.464.9675 EXT 71900 or via email at purchasing@york.ca.

    Durée du contrat

    La durée estimée du contrat sera de 9 mois.

    Accords commerciaux

    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Accord économique et commercial global (AECG) entre le Canada et l’Union européenne (UE)
    • Accord de continuité commerciale Canada–Royaume-Uni (ACC Canada-Royaume-Uni)

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Regional Municipality Of York
    Adresse
    York Region Administrative Centre 17250 Yonge Street
    Newmarket, Ontario, L3Y6Z1
    Canada
    Autorité contractante
    Susan Elkins
    Numéro de téléphone
    111-111-1111
    Adresse courriel
    susan.elkins@york.ca
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

    Cliquez sur le bouton ci-dessous pour vous rendre vers ce site Web. Le site tiers pourrait exiger la création d’un compte personnel pour consulter l’occasion de marché ou pour soumissionner. Les informations reliées aux frais encourus pour accéder aux détails complets sont indiqués sous l’onglet Description.

    Admissibilité et conditions d’utilisation

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    Détails

    Langue(s)
    Anglais, Français
    Durée du contrat
    9 mois
    Méthode d'approvisionnement
    Concurrentielle – Invitation ouverte à soumissionner

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: