Conception et mise en œuvre de sites Web intranet

Numéro de sollicitation PPS-RFP-2019-053

Date de publication

Date et heure de clôture 2019/12/17 13:00 HNE

Date de la dernière modification


    Description

    Trade Agreement: NONE
    Tendering Procedures: All interested suppliers may submit a bid
    Attachment: None
    Competitive Procurement Strategy: Request for Proposal

    Request for Proposal for an IT Service Contractor to develop an intranet website for the Parliamentary Protective Service.
    RFP Overview:
    The Parliamentary Protective Service (the Service) requires the design, deployment and support of an intranet website.
    Background:

    On June 23, 2015, the Parliamentary Protective Service was created by law under the Parliament of Canada Act. The Speaker of the Senate and the Speaker of the House of Commons are, as the custodians of the powers, privileges, rights and immunities of their respective Houses and of the members of those Houses, responsible for the Parliamentary Protective Service. The newly created parliamentary entity amalgamated the former Senate Protective Service, House of Commons Security Services, and detection specialists, into a single unified security service to serve the Parliament of Canada. Under the Parliament of Canada Act, the Speaker of the Senate and the Speaker of the House of Commons are responsible for the Parliamentary Protective Service. The Director of the Parliamentary Protective Service leads the integrated security operations throughout Parliament Hill and the Parliamentary Precinct under the joint general policy direction of the Speakers of both Houses.

    The Parliamentary Protective Service is responsible for all matters with respect to physical security on Parliament Hill and throughout the Parliamentary Precinct. The Parliamentary Protective Service maintains a security operation to ensure that parliamentarians and employees can carry out their legislative duties in a safe, secure and open environment. Its responsibilities include: protective operations, detection and access control, perimeter protection, and ceremonial traditions.

    In order to achieve its objectives, the Parliamentary Protective Service has a requirement to establish and implement an Intranet website. The Intranet website will provide facilitate organizational communication and improve the transmission of news and information to employees. It will serve as a hub where employees may access procedures and policies.

    The Parliamentary Protective Service has an established document repository on the SharePoint platform, but no employee Intranet. Today employees’ access and share important documents via the Electronic Document & Records Management system (EDRMS) which uses a function-based classification structure. The goals of this project include:

    • Improving the user experience for accessing documents
    • Development of an Intranet website that is directly linked to the EDRMS
    • Enabling the communication of information to all employees via this Intranet.

    Note to Respondents

    Respondents must refer to the RFP documents for the complete requirement
    Delivery Date: Mentioned Above
    PPS retains the right to negotiate with suppliers on any procurement.
    Documents may be submitted in either official language of Canada.

    Durée du contrat

    Voir la description ci-dessus pour voir tous les détails.

    Accords commerciaux

    • Aucun accord commercial n'est applicable à ce processus de sollicitation

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées
    Autorité contractante
    Allen, Monique
    Numéro de téléphone
    613-996-2083
    Adresse courriel
    monique.allen@pps-spp.parl.gc.ca
    Adresse
    155 Queen Street, Bureau 400
    Ottawa, ON, K1A 0B8
    CA
    Détails de l'offre

    Tous les détails concernant cette occasion de marché sont disponibles dans les documents ci-dessous. Cliquez sur le nom du document pour télécharger le fichier. Communiquez avec l'agent(e) de négociation des contrats si vous avez des questions concernant ces documents.

    Documents d'appel d'offres
    Titre du document Numéro de la modification Langue Téléchargements unique Date de l’ajout
    Anglais
    20
    Anglais
    39
    000
    Français
    21
    000
    Anglais
    206

    Consultez la page « Pour commencer » pour obtenir plus d’information sur la façon de soumissionner, et autres sujets.

    Admissibilité et conditions d’utilisation

    Les occasions de marché du gouvernement du Canada, ainsi que les avis d’attribution, les documents de sollicitations et autres documents sont disponibles sans frais sur AchatsCanada, sans devoir s’inscrire.

    Les informations peuvent être disponibles sur une autre source avant d'être disponibles sur AchatsCanada. Vous avez peut-être reçu ces informations via un distributeur tiers. Le gouvernement du Canada n'est pas responsable des avis d'appel d'offres ou des documents et pièces jointes qui ne sont pas accédés directement à partir d’AchatsCanada.canada.ca.

    Les appel d'offres ou avis d'attribution du gouvernement du Canada sont titulaire d’une licence du gouvernement ouvert - Canada qui régit son utilisation. Les documents de sollicitation et / ou les pièces jointes à l'appel d'offres sont protégés par le droit d'auteur. Veuillez consulter les conditions d’utilisation pour obtenir plus d'information.

    Détails

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: