Services professionnels pour le programme d'aide aux employés (PAE)

Solicitation number P23-050

Publication date

Closing date and time 2024/01/11 11:00 EST

Last amendment date


    Description
    1.0 Contexte Plusieurs employés travaillent sur des quarts de travail et ont des horaires atypiques, ces employés peuvent être témoins de situations de crise et/ou vivre des traumatismes importants. Une majorité des employés (chauffeurs, personnel de l’entretien, personnel de soutien, etc.) sont tenus de respecter des horaires stricts et la proximité avec la clientèle les expose à des situations difficiles, allant de l’incivilité, aux menaces et aux voies de fait. 2.0 Nature du mandat L’ADJUDICATAIRE du présent mandat permettra à tous les employés du DONNEUR D’ORDRE, leur Conjoint et Enfants d’avoir recours à des ressources spécialisées afin de gérer, à court terme, des problématiques difficiles qui affectent directement l’équilibre existant entre leur vie au travail et leur vie personnelle. À travers le PAE, le DONNEUR D’ORDRE vise à apporter son soutien dans la prise en charge de problématiques ou de difficultés vécues par ses employés, leur Conjoint et Enfants et de mettre à leur disposition une équipe de professionnels afin de les supporter, les assister et les accompagner à court terme dans la résolution des problématiques nuisant la vie professionnelle et personnelle. Le PAE du DONNEUR D’ORDRE devra être en mesure d’aborder différentes problématiques, difficultés ou situations critiques incapacitants qui occasionnent une détresse conjugale, émotionnelle, familiale, financière, légale, professionnelles ou psychologiques. Le PAE doit être disponible à tout moment où une situation de crise survenait, quel que soit le type de difficulté. De plus, l’ADJUDICATAIRE doit offrir, au besoin, un service de coaching aux personnes-clés du DONNEUR D’ORDRE leur permettant de développer les habilités nécessaires pour intervenir conjoncturellement dans des situations d’urgence.

    Contract duration

    The estimated contract period will be 36 month(s).

    Trade agreements

    • Canadian Free Trade Agreement (CFTA)

    Partner with another business

    The functionality to add your company name to the list of interested businesses is temporarily unavailable.

    This list does not replace or affect the tendering procedures for this procurement process. Businesses are still required to respond to bid solicitations, and to compete based on the set criteria. For more information please read the Terms of use.

    Contact information

    Contracting organization

    Organization
    Réseau de transport de Longueuil.
    Address
    1150, boul Marie-Victorin
    Longueuil, QC, J4G 2M4
    CAN
    Contracting authority
    Serge Sulmé
    Email
    ssulme@rtl-longueuil.qc.ca
    Address
    1150, boul Marie-Victorin
    Longueuil, QC,
    CAN
    Bidding details

    Full details for this tender opportunity are available on a third-party site

    Click on the button below to be directed to this website. Note that on the third-party site you may need an account to view and/or bid on this tender. Information on any fees or additional costs to access the full details is outlined in the Description tab of this tender opportunity.

    Eligibility and terms and conditions

    Government of Canada tender and awards notices, solicitation documents, and other attachments are fully accessible and available free of charge and without having to register on CanadaBuys.

    Information may be available on another source prior to being available on CanadaBuys. You may have received this information through a third-party distributor. The Government of Canada is not responsible for any tender notices and/or related documents and attachments not accessed directly from CanadaBuys.canada.ca.

    Government of Canada tender or award notices carry an OpenGovernment License - Canada that governs its use. Related solicitation documents and/or tender attachments are copyright protected. Please refer to our terms and conditions page for more information.

    Summary information

    Notice type
    Request for Proposal
    Language(s)
    French
    Region(s) of delivery
    Montérégie
    Contract duration
    36 month(s)
    Procurement method
    Competitive – Open Bidding
    Selection criteria
    Variations or combinations of the above methods

    Support for small and medium businesses

    If you have questions about this tender opportunity, please contact the contracting officer, whose information is found in the Contact information tab. 

    Refer to our Support page if you need help or have questions about the government procurement process, including how to bid or how to register in SAP Ariba. You can also contact Procurement Assistance Canada, which has offices across Canada.

     

    Date modified: